Thursday, May 16, 2013

LUKA EPISIOTOMI TERBUKA - SIRI 2

Salam.
Lama tak ada entry baru. Di entry lepas saya ada update pasal luka episiotomi terbuka. Hari ini genap 80 hari saya selamat bersalin. Dan luka episiotomi saya masih belum sembuh. Agak menghairankan bagi sesetengah orang kan? Tapi saya tak risau. Doktor yang merawat saya bagi saya pilihan tempoh hari. Nak jahit semula atau biarkan saja? Luka saya boleh sembuh kalau dibiarkan saja tapi akan mengambil masa. Jika nak cepat sembuh, beliau cadangkan luka tersebut dijahit semula. Oh tidak!!! Tak sanggup nak kena jahit, saya buat keputusan biarkan saja. Lagipun ia tidak menyakitkan, tidak mengganggu saya bekerja cuma apabila kencing terasa sedikit pedihnya..

4 comments:

  1. try la petua2 org tua. nanti i compile kan.

    ReplyDelete
  2. Sy dh 41 ari luka tmpt jahitan yg terbuka pun blm baik.antibiotik dah habis.tinggl ubat sapu yg dr bagi ja lagi.harap da prbhn.ari tu dr pun ckp tak pyh jahit smula bb jahitan luar ja yg terbuka...risau bb tak baik2 lagi.

    ReplyDelete
  3. Assalammualaikum . Sebenarnya ada banyak cara boleh digunakan untuk rawat masalah luka lambat sembuh ni .Anda juga boleh cubaTips Atasi Masalah Luka Lambat Sembuh Yang Selamat Dan juga Berkesan
    Anda mesti sayangkan diri anda kan ??Jom lah sama sama kita berubah untuk kehidupan yang lebih baik .Sekiranya anda ada apa apa kemusykilan atau pertanyaan berkenaan masalah kesihatan anda , jangan tangguh tangguh lagi untuk hubungi saya (Whatsapp +60107096284 Aini)

    ReplyDelete
  4. Assalammualaikum . Sebenarnya ada banyak cara boleh digunakan untuk rawat masalah luka lambat sembuh ni .Anda juga boleh cubaTips Atasi Masalah Luka Lambat Sembuh Yang Selamat Dan juga Berkesan
    Anda mesti sayangkan diri anda kan ??Jom lah sama sama kita berubah untuk kehidupan yang lebih baik .Sekiranya anda ada apa apa kemusykilan atau pertanyaan berkenaan masalah kesihatan anda , jangan tangguh tangguh lagi untuk hubungi saya (Whatsapp +60107096284 Aini)

    ReplyDelete