Saturday, January 19, 2013

4D SCAN

Apa beza 2D, 3D dan 4D scan? Senang kata 2D hitam putih, 3D upgrade sikit la, 4D lebih jelas dan dalam bentuk video. Lagi detail klik sini

Saya nak share pengalaman saya pergi scan 4D. Maklumlah anak sulung. Macam-macam nak cuba. Orang sebut scan 4D, saya pun menggelabah nak juga. Nakkan pengalaman + excited nak tengok baby. Baby saya sangatlah pemalu. Mula-mula masa scan dia tidur dengan gaya tangan atas dahi. Ditepuk-tepuk perut pun taknak bangun. Agaknyalah, dia kata bestnya ada orang dodoikan dia tidur :)

Lama juga sesi mengganggu baby tidur. Lepas dia bangun, dia tutup muka pulak!!! Pujuk-pujuk turun sikit tangan dia. Lastly tangan tutup mulut. Aduhai anakku, pemalu sangat macam mama!

Inilah hasilnya scan 4D itu...
Ikut muka siapa la ye baby ni? Sonographer kata hidung baby mancung, terus ayah dia kata ikut muka dia! Bila sonographer kata pipi tembam ni, ayah dia pun kata haa itu ikut muka ibu! Amboi amboi amboi macamlah ayah tak tembam.

Memang jelas nampak jantina baby. So 100% baby saya boy. Dia detect juga detail berat, panjang kaki, ukuran pinggang, jumlah air ketuban dan lain-lain. Dengan harga RM100, saya dapat sekeping cd. Appoiment pun senang nak buat. Dihujung jari. Klik

3 comments:

  1. subhanallah , ikma doakan semoga baby comel ini selamat dilahir kan dan mama dia pun sihat :) hee

    ReplyDelete
  2. hihihihi.... betullah.. nampak mancung hidung dia :)

    ReplyDelete
  3. gambar first tu memang jelas.
    tahniah ye.
    sy dulu scan 2D je. langsung tak faham tengok gambar scan tu. huhu.

    ReplyDelete