Saturday, January 19, 2013

NAJIS WARNA HITAM?

Salam. Lama sungguh saya menyepikan diri dek kesibukan urusan harian. Maaf, tajuk entry kali ini nampak agak 'dasyat' atau 'kotor'. Tapi inilah yang ingin saya kongsikan.

Saya diberi vitamin oleh dokrot dari klinik kesihatan ibu dan anak. Lepas makan vitamin tu, saya perasan najis saya berwarna hitam. Mula-mula, saya sangat-sangat terkejut! Ada orang kata, najis warna hitam tu tanda-tanda kematian semakin hampir. Ya Allah, dah la dah dekat nak beranak, dengar orang kata macam tu pulak! Ke petanda saya akan mati masa beranak? Minta dijauhkan.

Saya mula menggoogle dan bertanya sana sini. Ada yang kata kerana toksid dalam badan. Ada juga kata kerana pemakanan. Kakak saya pula kata kerana vitamin yang saya makan itu adalah iron. Ok saya pun google lagi kandungan haematinic capsule [vitamin yang saya makan tu] dan ya, ia adalah iron! Fuh lega! Orang kata kalau kita baru makan asid folid dan makan iron, memang najis kita warna hitam. So janganlah kita panik tak tentu pasal jika tiba-tiba ia bertukar warna!

4 comments: