Sunday, November 18, 2012

Berkelah di Tepi Kebun

Parents saya ada beli rumah yang disebelahnya ada kawasan lapang yang tidak digunakan. Jiran terdekat ada bercucuk tanam kat situ. Ada yang tanam tebu, jambu dan banyak lagi la. So parents saya pun join la bercucuk tanam. Kenapa saya gelarkannya "kebun"? Kerana parents saya siap tanam pokok rambutan, langsat, mata kucing dan banyak lagi. Serai, limau kasturi dan pokok kunyit memang dah wajib untuk makan sendiri.
rumah yang hujung tu la rumah parents saya :)
pokok rambutan kot ni kalau tak salah :)

So ceritanya tadi en. husband pegilah kebun tu untuk bersihkan rumput-rumput2 dan gali lubang untuk tambahkan koleksi pokok. Disebabkan perut saya memboyot, duduk ajelah tepi rumah sambil makan karipap sardin yang dibekalkan oleh mama :)

Tamatlah aktiviti saya hari ini. Biarlah kalau orang kata saya menyibuk aje datang bukan tolong pun sebab boring duduk rumah. Lagipun orang kata ibu mengandung kena banyak berjalan biar senang beranak kan?

1 comment: