Thursday, November 15, 2012

ALAHAN SEMASA HAMIL

stress ketika hamil tidak elok untuk bayi

Hamil? Mengandung? Pastinya ia menjadi impian kepada setiap wanita yang telah berumah tangga. Setiap pasangan pasti inginkan zuriat sendiri sebagai pengikat kasih. Yang ingin dikongsingkan disini, saya sedang hamil 25 minggu. Ada alahan sepanjang kehamilan? Alhamdulillah, saya tidak mengalami sebarang alahan.

Minggu pertama tahu saya hamil, saya kunjungi Pusat Perubatan Homepaty di PKNS Bangi. Memang keluarga saya selalu ke klinik ini tidak kira apa penyakit walaupun sekadar demam kami akan ke sini. Jumpa aje doktor, saya cakap: saya mengandung. Terus dia bagi ubat kuatkan rahim, cuci darah. Sebelum balik, sempat saya tanya ada tak ubat untuk elakkan rasa mual? Alhamdulillah, ada. Saya amalkan makan ubat-ubat yang diberikan. Kepada yang tak tahu, ubat homepaty ni tak macam ubat di klinik biasa. Ia manis tak perlu ditelan, hanya dikemam. Cuma perlu berpantang kafein, bawang mentah, cuka dan air kelapa.

Berbalik cerita tadi, saya amalkan ubat sampai habis. Dan syukur saya tak alami sebarang alahan [tak tahulah pasal ubat atau tak]. Yang penting, dah berusaha kan:)

No comments:

Post a Comment