Monday, January 28, 2013

Mencuci Pakaian Bayi

Sebulan sebelum due, menyiapkan persiapan menyambut kelahiran bayi adalah aktiviti wajib setiap pasangan agaknya.  Hari ini aktiviti mencuci pakaian bayi walaupun pakaian ni dah lama dapat. Dapat? Hahaha pakaian pinjam. Nasib baik saya bukan yang pertama yang bakal melahirkan anak. Boleh dikatakan semua barang baby adalah hasil pinjaman dari kakak yang baik hati.

Boleh tahan banyak! Stokin dan sarung tangan baby saja 45 pasang. Belum masuk baju-baju, bengkung, katil, kelambu dan macam-macam lagi. Kiranya penjimatan kos yang amat sangat la saya ni. Alhamdulillah.
Penat juga saya dan suami pusing Tesco, Jusco dan Carefour untuk cari penyangkut baju yang kecil. Yelah baju baby kan kecil. Kalau pakai penyangkut baju yang biasa, boleh kembang baju tu nanti. Tapi dah tak ada sangat, kami pakai juga. Baju yang tersangat kecil, kami sangkutkan aje. Sayang kalau baju kembang. Mana tau nanti ada rezeki boleh pinjam lagi untuk baby akan datang. Lagipun memang dah uar-uarkan pada adik beradik, siapa yang bakal ada anak boleh pinjam sehinggalah baju ni tak nampak rupa baju.

Nak dijadikan cerita, hari tu jalan-jalan, terlalu depan kedai RM2. Nampak la penyangkut baju yang kecil dan comel tu. Apa lagi, kami borong semua la! Kepada yang mencari penyangkut naju kecil, carilah di kedai RM2. Tak payah susah-susah pergi supermarket.. Oh ye, anda tahu kan mencuci baju bayi tak boleh guna sabun mencuci biasa? Saya gunakan sabun pakaian bayi jenama NappiKleen.

Dan hari ini juga operasi memasang katil baby. Juga hasil pinjaman. Tq sis :)

1 comment:

  1. Bestnya! Pasni buat entry persediaan lain pula. Buatlah entry pasal katil.

    ReplyDelete